Huzatfokozó szerelési leírása
A turbinát elég 3 ponton önmetsző csavarral vagy szegecseléssel rögzíteni a felálló henger alakú béléscsőre (összetoldás:10-15 cm).
Amennyiben a kéménynek nincs felállása (nem megoldható béléscső behelyezése a kéményjáratba), úgy használhatunk a rögzítésre saválló szerelő adaptert is.
Felszereléskor mindig ügyelni kell, hogy a turbina cső pontosan illeszkedjen a felálló béléscsőre. Amennyiben a huzatfokozó szellőztető funkciót tölt be, úgy tömítő anyag pl. sziloplaszt, ill. alumínium-ragasztó szalag alkalmazása ajánlott.
A saválló szerelő adaptert felszerelésekor a sarkok közelében fúrjuk ki, majd a kéményfedlapba fúrt és elhelyezett rögzítő tiplikbe (Ø8) csavarozzuk le, úgy, hogy ne kapjon fals levegőt. Az adapter lecsavarozása előtt a kéményfedlap és az adapter közé pl.: csemperagasztó felvitele tökéletes rögzítést, illetve légmentes zárást biztosít.
A turbinák csőcsatlakozásai minden esetben Ø5mm-rel nagyobbak a megnevezett méretnél, (pl. Ø200 mm-es átmérő esetében a valódi átmérő 205 mm), hogy az összetoldáskor a béléscsövön kívülre kerüljenek. Így kerülhetjük el a beázást. Megrendeléskor mindig a kéményből felálló cső külső átmérőjét kell figyelembe venni!
A turbina méretét a csatlakozó cső átmérője határozza meg, mely a Ø100 mm-től a Ø300 mm-ig terjed, de egyedi méretek is megrendelhetők. A csatlakozó cső méretével arányosan nő a turbina sapka mérete, így a szállított levegő mennyisége is.
A huzatfokozó tengelyfelfüggesztése, megtámasztása siklócsapágyazással történik, a tartós, időtálló élettartam érdekében. A zajmentes működés és könnyű, egyenletes forgás biztosítása végett a tengelyt tartó csőházat felszereléskor olajjal kel feltölteni!
Az utántölthető, felülről nyitott ház kialakítása miatt ennek elvégzése csak a helyszínen, stabil rögzítés után lehetséges, ezért a huzatfokozót olaj nélkül szállítjuk! A feltöltéshez a gépkocsiknál használt motor, fékolaj vagy hajtómű olaj a megfelelő. A feltöltéshez szükséges olajmennyiség kb. 2 dl.
A huzatfokozó szétszerelése, feltöltése, összeszerelése
- Lecsavarjuk a turbina tetején található anyacsavart. (A turbinát lefogjuk- megfogáskor ügyelve a turbinalapátok éles sarkainak baleset veszélyére!). A csavar normál menetű, könnyedén lecsavarható.
- Leemeljük a forgó turbinát. A turbina leemelése után már jól látható a turbina tengelye és a sikló csapágyat tartó csőház.
- Teletöltjük hőálló olajjal (hajtóműolaj, motorolaj, műszerolaj, fékolaj) a tengely és a tartó csőház közötti üreget. Feltöltéskor ügyeljünk, hogy az olaj a csőházban maximálisan tele legyen.
- Összeszereléskor fordítsuk a tengelyt enyhén balra (a tengely könnyen átbújik a turbina „sapkán”), helyezzük fel a turbinát, és jobbra kontrába tartva enyhén húzzuk meg a csavart. A turbinasapka forgása, lapátjainak kialakítása olyan, hogy a rögzítő csavar nem tud lecsavarodni! A rögzítő csavart, s a tengelyvéget ajánlott festékkel bevonni!
Az összeszerelt huzatfokozó könnyedén forog, ennek ellenőrzése a sapka megforgatásával ellenőrizhető (rossz összeszerelés estében elakadhat pl.: ferdén helyeztük vissza a sapkát, ill. idegen anyag került a forgó sapka útjába). A turbinát a legkisebb légmozgás is működésbe hozza.